Zmiana koloru auta, oklejanie folią
Zmiana koloru auta
Oferujemy oklejanie samochodów specjalistycznymi foliami wylewnymi. Folie do zmiany koloru auta produkowane są w jednolitych kolorach, a także z wyczuwalną strukturą np. carbonu, aluminium szczotkowanego czy skóry. Możliwość zadruku folii według indywidualnie opracowanego projektu, wzoru umożliwia zrealizowanie nietuzinkowych i najśmielszych pomysłów naszych Klientów. Pracujemy tylko na foliach sprawdzonych, wiodących producentów, takich jak: 3M, Avery Dennison, MacTac, Oracal, TeckWrap, Arlon, APA, Hexis, PWF oraz KPMF. Jesteśmy certyfikowanym aplikatorem folii Avery Dennison. Koszt całkowitej, częściowej zmiany koloru samochodu, motocykla lub innego pojazdu zależy od wybranej folii oraz wielkości pojazdu. Przybliżony koszt zmiany koloru – w zakładce „WYCENA” przedstawiamy przykładowe wielkości samochodów wraz z orientacyjną ceną.
Zapoznaj się z szeroką gamą kolorów i ich odcieni u nas w firmie. Aby uzyskać dokładną wycenę, zapraszamy do kontaktu.
Wycena zmiany koloru auta
Gabaryt A
Na przykład: Yamaha R1,
Honda CBR, KTM 950
Gabaryt B
Na przykład: Fiat 500, Smart, Ford KA, Toyota Aygo, Fiat Panda
Gabaryt C
Na przykład: Mini Cooper, Fiat Punto, Audi A3 3-drzwiowa
Gabaryt D
Na przykład: BMW 3, Alfa Romeo 147, Audi A4, Mercedes C
Gabaryt E
Na przykład: BMW 5 & 7, Audi A6 & A8, Mercedes E & S, Volvo S80
Gabaryt F
Na przykład: Audi Q7, Porsche Cayenne, Volvo XC90
Gabaryt G
Na przykład: Maybach 57s, Rolls Royce Phantom, Bentley Mulsanne
Gabaryt H
Na przykład: Ferrari 458, Audi R8, Lamborghini LP560
Pytania i porady
Poniżej znajdziesz listę porad oraz najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi. Staraliśmy się przewidzieć wszystkie możliwości.
Jeśli jednak nie znalazłeś/aś odpowiedzi na swoje pytanie – skontaktuj się z nami.
Tak zwany „car wrapping” – to nic innego, jak oklejenie (częściowe lub całościowe) auta folią do zmiany koloru. Jest to skomplikowany i długotrwały proces, który wymaga dużego doświadczenia i precyzji. Przy pomocy specjalistycznych narzędzi do aplikacji, nakleja się folię wylewną bezpośrednio na przygotowaną wcześniej karoserię samochodu, motocykla, łodzi, skuterów itp. oklejone w ten sposób pojazdy zyskują dodatkowe zabezpieczenie oryginalnego lakieru przed czynnikami zewnętrznymi. Poza tym uzyskujemy w ten sposób zupełnie nowy i oryginalny wygląd naszego auta.
Nie ma tu żadnych ograniczeń. Z takiej oferty mogą skorzystać wszyscy, którzy chcą odmienić wygląd swojego auta lub zabezpieczyć je przed warunkami atmosferycznymi. Naszymi klientami są właściciele prywatnych samochodów, właściciele flot, którzy chcą ujednolicić swoje auta. Oklejamy też motocykle, skutery, auta ciężarowe czy autobusy.
Proces ten zależny jest od wielkości oklejanego samochodu/ pojazdu, zakresu pracy oraz stopnia trudności. Zazwyczaj potrzeba na to od 3 do 6 dni.
Samochód powinien być przede wszystkim czysty. Najlepiej dokładnie umyty w myjni. Lakier nie powinien być pokryty żadnym woskiem. Wszelkie odpryski, uszkodzenia lakieru, rdza powinny być usunięte. Świeżo lakierowane elementy powinny „odpocząć” minimum 4 tygodnie przed przystąpieniem do procesu oklejania. Folia niestety nie ukryje niedoskonałości – wręcz przeciwnie – bardziej je uwidoczni. Dlatego usunięcie ubytków to bardzo ważna czynność. Folia niestety słabo będzie się trzymać na nieprzygotowanej, nierównej karoserii.
Teoretycznie tak. Można oklejać nie tylko elementy lakierowane, ale też plastiki, które mają gładką strukturę. Jedynie plastiki o porowatej strukturze nie nadają się do oklejania, ponieważ folia w takim przypadku nie ma przyczepności i nie będzie się kleić.
Oczywiście. Folia stosowana do oklejania samochodów chroni lakier przed czynnikami zewnętrznymi: brudem, solą drogową, promieniowaniem UV, powierzchownymi zarysowaniami czy matowieniem lakieru.
Niestety tak. Folie wylewne mają grubość od 50 do 120 mikrometrów i większość niedoskonałości jest widoczna. Są folie, na których jest to mniej widoczne (np. carbon, aluminium szczotkowane), jednak na pozostałych foliach będzie to bardzo widoczne (najbardziej na foliach matowych oraz satynowych). Dlatego tak ważne jest odpowiednie przygotowanie lakieru.
Na cenę składa się wiele czynników. Przede wszystkim wielkość samochodu, zakres prac (częściowe oklejanie czy całe auto), rodzaj wykorzystanej folii, ewentualne przygotowanie auta do oklejania. Każde auto wyceniane jest indywidualnie po wcześniejszych oględzinach. Na naszej stronie można znaleźć przykładowy, orientacyjny cennik w zależności od wielkości auta.
Oczywiście. Każda folia ma gwarancję oferowaną przez producenta. Zazwyczaj jest to około 3 lat od momentu aplikacji na auto. Jednak z doświadczenia wiemy, że folia utrzymuje się do 7 a nawet 10 lat, bez widocznych defektów. Do tego każdy klient otrzymuje od nas roczną gwarancję na montaż.
Tak samo jak o lakier. Zachęcamy jednak do korzystania z myjni ręcznych a nie mechanicznych. Nie należy stosować agresywnych środków do mycia i pielęgnacji auta czy gorących wosków. Unikać mycia samochodu w pełnym słońcu, gdy folia jest bardzo nagrzana. Polecamy używać specjalnych środków przeznaczonych do folii samochodowych. Ptasie odchody czy ślady po owadach polecamy usuwać na bieżąco. W naszej ofercie posiadamy specjalne środki, które zostały stworzone do pielęgnacji oklejonego samochodu. Pomogą one utrzymać folię w czystości, nie wpływając w żaden sposób na jej żywotność i wygląd.
Tak można aplikować dodatkową powłokę ochronną w formie wosku lub powłok stworzonych typowo na folię do zmiany koloru. Powłoki łącza się chemicznie z folią, tworząc gęstą, elastyczną warstwę, która poprawia właściwości odpychania brudu, wody oraz chroni przed promieniami UV. Producenci folii nie zalecają typowych powłok ceramicznych, które nie są przystosowane do aplikacji na folię do zmiany koloru auta.
Samochód oklejany jest w taki sposób, aby z zewnątrz nie był widoczny oryginalny lakier. Każdy element oklejany jest z jednego kawałka folii, tzw. bryt. w miarę możliwości folię zawijamy na krawędź elementu, aby uzyskać jak najlepszy efekt końcowy. Niektóre elementy nadwozia takie jak” klamki, zderzaki, lampy, relingi, wszelkie listwy, anteny są demontowane przed oklejeniem (oczywiście jeśli jest taka możliwość). Ułatwia to pracę i dotarcie do najbardziej niedostępnym miejsc. Oddawany samochód jest w pełni złożony.
Pracujemy na foliach najwyższej jakości od znanych producentów. Współpracujemy z takimi markami jak 3M, Avery Dennison, MacTac, Oracal, TeckWrap, Arlon, APA, Hexis, PWF oraz KPMF. Nie używamy podróbek – tańsze folie często nie dają tak dobrego efektu jak folie oryginalne często też mają krótszą żywotność i gwarancję. Używamy kolorowych folii, ale oklejamy także auta foliami graficznymi, na których nadrukowany został indywidualny projekt. W ten sposób można mieć na samochodzie każdą grafikę, którą wymarzy sobie klient.
Oczywiście tak. W każdej chwili bez większego problemu można wrócić do oryginalnego koloru lakieru.
W przypadku oryginalnego lakieru folie zostaje usunięta bez najmniejszego uszczerbku dla lakieru. W przypadku elementów, które były lakierowane istnieje ryzyko (choć nie zawsze), że folia odejdzie od elementu razem z lakierem. Folia będzie trzymać się lakieru, natomiast lakier nie będzie się trzymał podłoża. Nie mamy wpływu oraz nie bierzemy odpowiedzialności za jakość wykonywanych wcześniej napraw lakierniczo-blacharskich. Gwarancja w takim przypadku też jest ograniczona. Dlatego tak ważne jest wcześniejsze, profesjonalne i dokładne przygotowanie karoserii. Do demontażu folii używamy specjalnych narzędzi, dzięki którym usuwamy folię bez uszkodzenia lakieru.