Zabezpieczenie bezbarwną folią ochronną PPF
Zabezpieczamy powierzchnię lakieru bezbarwnymi foliami ochronnymi PPF (Paint Protection Film).
Praktycznie niewidoczna folia uretanowa o znakomitych właściwościach chroni narażone na uszkodzenia lakierowane części pojazdu przed zadrapaniami, odpryskami i plamami. Odporność na promieniowanie UV do 10 lat oraz rewolucyjny system samoregeneracji w temperaturze pokojowej.
Grubość blisko 200 mikronów oraz technologia samoregeneracji zapewnia niedoścignioną ochronę, odporność na zarysowania. Zachowuje wyjątkową przejrzystość, przy bardzo dobrej odporności na żółknięcie. Solidne i trwałe właściwości, nie wymagające obsługi nawet do 10 lat.
Typowe zastosowania
• Ochrona zewnętrznych elementów pojazdu szczególnie narażonych na uszkodzenia (np. zderzaki, lusterka boczne, maska, nadkola)
• Zabezpieczenie wnętrza pojazdu (np. relingi na bagaże, fotele w autobusach i pociągach)
• Zabezpieczenie powierzchni w miejscach o wysokim natężeniu ruchu pieszego (np. biurka recepcyjne, strefy drzwi, które są najczęściej przypadkowo uderzane, panele ścienne i inne podłoża)
Kluczowe właściwości
Kluczowe właściwości
• Własność samoregeneracji w temperaturze pokojowej
• Odporność na promieniowanie UV do 10 lat
• Duża odporność na wysokie temperatury
• Niska przyczepność początkowa przy aplikacji na mokro
• Łatwość przycinania
• Łatwość usuwania
• Wykończenie na wysoki połysk
• Długotrwała przejrzystość optyczna
• Równa i gładka powierzchnia
Pakiet podstawowy
- reflektory od 250zł
- wnęki klamek od 150zł
- krawędzi drzwi od 150zł
- próg bagażowy od 200zł
- progi wewnętrzne od 250zł
Pakiet atrakcyjny cenowo. Decydując się na ten pakiet, otrzymują Państwo zabezpieczenie wszystkich elementów, które w największym stopniu są narażone na uszkodzenia mechaniczne.
Pakiet standard
- lusterka od 250zł
- reflektory od 250zł
- zderzak przód od 950zł
- części błotników przód od 400zł
- przednia część maski – tzn. bikini od 450zł
Pakiet standardowy został przygotowany z myślą o klientach, którym zależy na częściowej ochronie przedniej części samochodu. Wybierając ten pakiet, otrzymują Państwo zabezpieczenie prawie wszystkich elementów przodu samochodu narażonych na uszkodzenia drogowe.
Pakiet premium
- cała maska od 1200zł
- błotniki od 800zł
- reflektory od 250zł
- zderzak przód od 950zł
- lusterka od 250zł
- wnęki klamek od 150zł
- progi wewnętrzne od 250zł
- krawędzi drzwi od 150zł
- próg bagażowy od 200zł
Pakiet premium został przygotowany z myślą o klientach, którym zależy na kompletnej ochronie samochodu. Kompleksowo zabezpiecza wszystkie części auta narażone na odpryski lakieru i zarysowania.
Wybrane elementy z pakietów można ze sobą dowolnie łączyć.
Poniżej znajdziesz listę porad oraz najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi. Staraliśmy się przewidzieć wszystkie możliwości.
Jeśli jednak nie znalazłeś/aś odpowiedzi na swoje pytanie – skontaktuj się z nami.
- najwyższy stopień zabezpieczenia – folia ochronna PPF zabezpiecza lakier przed zarysowaniami od kamieni, otarciami parkingowymi a także przed różnego rodzaju rysami (np. kluczem, paznokciami, biżuterią)
- samoregeneracja – pod wpływem ciepła (np. słonecznego) powstałe rysy znikają
- klarowność – po profesjonalnym montażu folia jest niezauważalna
- hydrofobowość – folia PPF doskonale „zbija” wodę w krople i ją odprowadza z karoserii
- ochrona lakieru – profesjonalne zaaplikowana folia ochroni lakier na długie lata
- idealne dopasowanie – dzięki cięciu folii na specjalnych ploterach, mamy 100 % pewność, że formatka będzie idealnie dopasowana do elementu
Odpowiednio zaaplikowana folia jest praktycznie niewidoczna na lakierze. Dlatego tak ważne jest odpowiednie przygotowanie lakieru przed montażem, a przede wszystkim bardzo dobra jakość folii. Folia PPF według standardów powinna być niezauważalna gołym okiem z odległości 2 metrów. Warto też zaznaczyć, że mniej widoczne będzie, gdy okleimy np. cały zderzak, niż tylko jego fragment.
Jeśli montaż został przeprowadzony przez wykwalifikowane osoby – nie powinno być żadnych uszkodzeń na lakierze. Proces instalacji jest bardzo skomplikowany, dlatego też wymaga od nas bardzo dużej wprawy i precyzji. Tylko niewłaściwa instalacja może doprowadzić do powstania niechcianych rys na lakierze.
Na samym początku z wielką precyzją przygotowujemy lakier. Polega to na bardzo dokładnym i wieloetapowym myciu, potem na dokładnym odtłuszczeniu elementów lakieru, na które aplikowana będzie folia. Jeśli jest taka konieczność, przeprowadzamy korektę lakieru – uzupełniamy ewentualne ubytki w lakierze i usuwamy drobne, niechciane rysy (polerujemy auto). Następnie przygotowujemy folię – wycinamy na ploterze odpowiedni bry idealnie pasujący na oklejany element. Folia aplikowana jest „na mokro” przy pomocy specjalnych środków na bazie wody. Po usunięciu/odprowadzeniu wody spod folii, dokładnie zamykamy jej krawędzie i element jest gotowy.
Oczywiście, że nie. Zrozumiałe jest to, że na nowym lakierze bardzo dobry efekt końcowy będzie łatwiej i szybciej uzyskać. Jednak auta już używane również mogą uzyskać ten efekt. Wymaga to jednak większego wkładu pracy i dłuższych prac przygotowawczych. Folię PPF aplikujemy również na auta kolekcjonerskie, zabytkowe, unikatowe, sportowe czy ekskluzywne.
Najczęściej folię montuje się na lakierowane części samochodu. Można oklejać również elementy wykonane z black piano jak i reflektory.
Oczywiście, że tak. Elementy z tego tworzywa są drogie, dlatego najlepszym wyjściem będzie oklejenie ich folia ochronną. Zabezpieczy ona dany element przed zarysowaniem.
Bez problemu można oklejać takie elementy. Folia zabezpieczy je przed zarysowaniami i drobnymi uszkodzeniami.
Oczywiście. Na rynku są dostępne folie PPF dedykowane specjalnie do lakierów matowych.
Tak. Folię możemy aplikować praktycznie na każdy lakier metalic. W takim przypadku jednak musimy najpierw zobaczyć auto, aby ocenić stan lakiery.
Tak. Folia dedykowana jest także do tego typu lakierów. Przed aplikacją konieczna jest wizyta u nas w celu sprawdzenia stanu lakieru oraz jego grubości.
Niestety nie. W takim przypadku należy najpierw usunąć korozję, polakierować auto u wykwalifikowanego lakiernika, a dopiero potem zabezpieczyć folią.
W takim przypadku najpierw należy pozbyć się ubytków na oklejanym elemencie. Jeśli taki proces będzie profesjonalnie wykonany, po oklejeniu folią, dawny ubytek będzie mniej zauważalny.
Delikatna różnica w kolorze jest prawie niezauważalna gołym okiem.
Tak, folię można położyć na każde auto, które ma lakierowane powierzchnie, bądź wykonane z carbonu lub black piano.
Oklejamy samochody nie tylko nowe, ale i używane. Najważniejsze jest to, aby lakier był w bardzo dobrym stanie. Przy autach paroletnich, trzeba się zastanowić czy nie jest już za późno na ten proces i czy jest to opłacalne. W przypadku aut używanych, musimy auto najpierw obejrzeć.
Można, jednak na wtórnie lakierowany element producent nie udziela gwarancji na folię.
Najczęściej oklejane są elementy najbardziej narażone na zarysowania, takie jak maska, przedni zderzak, lampy, błotniki, lusterka czy wnęki klamek.
Teoretycznie tak. Jednak wtedy brzegi/ ranty folii będą bardziej widoczne.
Odradzamy samodzielną aplikację folii w warunkach domowych. Jest to skomplikowany proces, który wymaga doświadczenia, wprawy w aplikacji a także idealnych warunków.
Folia PPF położona na lampy jest całkowicie bezbarwna i nie wpływa w żadem sposób na funkcjonowanie reflektorów.
Folia stosowana jest w różnych samochodach, od sportowych poprzez kolekcjonerskie aż do samochodów użytkowych. Znane marki samochodowe oklejają swoje auta folią ochronną PPF, dlatego nie ma podstaw do utraty gwarancji.
Oczywiście, że tak. Zewnętrzna warstwa folii PPF ma właściwości samoregeneracji, co oznacza, że zarysowana folia pod wpływem temperatury wraca do pierwotnego wyglądu.
Oznacza to, że folia gromadzi wodę i odprowadza ją z karoserii. Właściwości te są jednak nieco słabsze, jak w przypadku powłok ceramicznych lub kwarcowych.
Tak samo jak w przypadku auta bez zaaplikowanej folii. Podczas mycia w myjni bezdotykowej lub ręcznej należy uważać na ranty folii, by ich nie naruszyć. Na folię można aplikować wosk syntetyczny dla podkreślenia hydrofobowości.
Jeśli chodzi o duże zarysowania, należy je usunąć przed aplikacją folii PPF, aby uzyskać maksymalnie dobry efekt wizualny. W przypadku bardzo drobnych rys, folia może je delikatnie zamaskować.
Prawidłowo zaaplikowana folia nie powinna odchodzić. Jeśli natomiast tak się dzieje, przyczyną może być zła aplikacja lub poderwanie folii np. podczas mycia pod ciśnieniem.
Czas zależny jest od ilości elementów do oklejania, a także od modelu i wielkości auta. Może to trwać od jednego do kilku dni. Im bardziej wymagające auto, tym więcej czasu potrzeba na prawidłową aplikację folii.
Okres gwarancji wynosi od 5 do 10 lat, w zależności od rodzaju folii.
Oczywiście, że tak. Folia jest w 100% demontowalna i nie zostawia śladów na lakierze. Zaleca się demontaż folii miejscu, które specjalizuje się w aplikacji takiej folii.
Cena uzależniona jest od wielu czynników. Przede wszystkim od tego czy auto będzie oklejanie w całości czy tylko wybrane elementy. Wielkość auta, jego model, stopień trudności a także rodzaj folii również wpływa na cenę. Na naszej stronie można znaleźć przykładowy cennik. W celu uzyskania dokładnej wyceny, musimy zrobić oględziny auta, na które należy się wcześniej umówić telefonicznie lub mailowo.